Partners

 

H.E.L.P. 6.5 is an association based in Turin, Italy founded in 2017, successively the various earthquakes that starting from august 24th 2016 repetitively hit the centre of Italy.

The group engages in the practice of design innovative architectural solution for emergency situation to give support to community hit by catastrophes. The research focus on design and construction of temporary structures for common spaces and/or houses, with programs that involve people (local inhabitants and students) through workshops.

H.E.L.P. 6.5 è un’associazione con sede a Torino, Italy, fondata nel 2017 a seguito del terremoto che ha colpito il centro Italia a partire dal 24 agosto 2016, dall’architetto Lorena Alessio con un gruppo di ex-studenti del Politecnico di Torino, Carola Novara, Francesca Turnaturi, Chiara Mezzasalma e Matteo Goffi.

L’associazione a promozione sociale è volta alla progettazione e realizzazione di soluzioni innovative che possono essere di ausilio alle comunità che si trovano in condizioni di vita disagiate a causa di catastrofi. La ricerca si focalizza sulla progettazione e costruzione in forma collaborativa (studenti e abitanti) di strutture temporanee per spazi collettivi e/o abitativi.

 

 

alessiostudio is a cultural hub devoted to the promotion of quality in architecture. It does it organizing events, conferences. It creates different format in cooperation with journalists and press offices in Italy.
It also develops graphics cooperating with architects for brand re-styling, interior design, exhibits.

alessiostudio  è un hub per la promozione della qualità in architettura. Organizza eventi, conferenze e crea format di comunicazione in collaborazione con giornalisti e uffici stampa.
Sviluppa grafica lavorando con architetti per il brand re-styling, interior design ed il mondo dell’exhibit.

http://www.alessiostudio.com/

 

 

Q&A / QUALITY & ARCHITECTURE is a format aiming at communicating Quality in Architecture. Owned by alessiostudioQ&A is developed by a highly qualified team in the creation and organization of events related to Architecture and Design. Sandretto Re Rebaudengo Foundation is a partner of the initiative as Spazi Inclusi s.r.l.

Q&A / QUALITY & ARCHITECTURE è un format di comunicazione volto a diffondere il tema della Qualità in Architettura.

Il brand, di proprietà di alessiostudio, si avvale dell’esperienza decennale del team nella creazione ed organizzazione di eventi legati all’architettura e al design. E’ partner dell’iniziativa la Fondazione Sandretto Re Rebaudengo di Torino e Spazi Inclusi s.r.l. 

http://www.qualityandarchitecture.com/